tisdag 25 november 2008

Snabbis

Jag är hur trött som helst, men ett litet inlägg orkar jag med.

Idag hade vi julpysselkväll på jobbet - jättemysigt! Vi beställde mat, lyssnade på julmusik och pysslade för fulla muggar. Glögg och pepparkakor fick vi också och det var ju trevligt. Fast jag gillar inte glögg och kakor äter jag inte på vardagar, men jag gillar ju russin så det åt jag.
Nu är julkorten nästan klara, skönt!

August har varit på 18-månaderskoll idag, det gillade han inte! Han var väldigt ledsen och det blev inte bättre när han fick en spruta i benet. Efteråt gick vi ner på stan och i leksaksaffären fick han en traktor, då blev han gladare. Nu är han 81 cm lång och väger 12 kilo, stora killen!

Igår var vår bil jättesnöig när jag kom hem från jobbet. Jag skulle åka på simträningen en halvtimme senare så jag tänkte vara smart och sätta igång motorvärmaren så att lite av snön kunde tina bort. Jag tryckte igång timern och kände mig rätt nöjd. Tills jag kom ut och skulle åka iväg och bilen var jättekall och precis lika snöig som innan. Man måste ju sätta i sladden i bilen också...

God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, ja det är ju en fördel!