måndag 13 oktober 2008

Ikea

Intressant länk:

http://www.crimemedicine.com/ (låt sidan vara uppe några sekunder, vänta och se vad som händer)

Lördag till söndag sov August hos sin mormor och morfar i Vingåker, han och jag åkte dit redan i lördags förmiddag. Vi passade på att hälsa på hos familjen Eliasson så att August fick leka lite med sin bästa kompis, Matilda. De funkar väldigt bra ihop och det är jättekul! Jag beställde också lite jultidningar av Hannes.

Matilda har en liten motorcykel som är rätt så häftig (fast den låter förskräckligt). Den brukar hon köra med inomhus, fast hon börjar tycka att den går för långsamt - hon vill börja köra cross. Ska kanske tillägga att hon är 3 år... I alla fall så skulle August få prova den, Matilda var snäll och visade hur den fungerade. För att den ska gå framåt så måste man gasa med foten så jag var rätt övertygad om att August inte skulle komma så långt. Men tror ni inte att ungen snart satt och körde runt på den där lilla motorcykeln. Det gick allldeles utmärkt att gasa, tyvärr var det värre med att styra. Men han körde fram och tillbaka i köket och hallen och så fick vi hjälpa honom när han körde in i väggen. Så här såg det ut när han fick hjälp:



Visst ser den lille föraren koncentrerad ut? Fast han har visst glömt MC-hjälmen...

Jag passade på att åka och köpa ett par stövlar på Scorettoutleten när August sov middag. Tyvärr valde han just den dagen till att bara sova en halvtimme, inte så vältajmat när han skulle tillbringa resten av dagen med barnvakt. Därför tog August och jag en biltur på eftermiddagen så att han fick sova lite till. Vi åkte mot Högsjö och Brevens Bruk, det var hur fint som helst på de vägarna! Jag tycker verkligen om hösten, jag njuter av alla fina färger.

Framåt eftermiddagen lämnade jag en glad liten son som glatt vinkade och ropade "Ajo". Det är ju skönt när han inte blir ledsen.

Jag passade på att träna när jag kom hem, det blev en jätteskön runda på ca 17 km och det var härlig luft ute. När jag kom hem höll Rickard på att städa efter dagens projekt: han och två kompisar bytte balkongdörrarna med tillhörande fönster i alla tre lägenheterna på övervåningen. Rickard hade trott att det skulle ta en hel helg, men det tog alltså åtta timmar - vilka killar!

Kvällen blev mycket lugn. Vi hade planer för vår första barnfria kväll, vi skulle hinna med en massa saker som vi inte gör annars. Till exempel så skulle jag sortera lite saker och så skulle vi klistra in kort. Vi orkade inte ta tag i någonting utan slappade i soffan bara, jätteskönt!

I går morse blev det en gemensam sovmorgon till åtta, sedan gick vi upp och åt frukost och gjorde oss i ordning. När vi var klara styrde vi kosan mot Linköping där vi tillbringade dagen. Vi gjorde Ikea (resultat: hela bilen full), lunchade med Matilda och Michael, Rickard var på Biltema samtidigt som jag och Matilda kollade kläder. Jag hittade faktiskt två kjolar och ett par toppar. Det var en dålig idé att släppa lös Rickard på Biltema helt själv, han var borta så länge att jag hann tröttna på att shoppa...

Vi bjöd in oss på kvällsmat hos mamma och pappa när vi varit hemma och lastat ur bilen. Det var skönt och så kunde vi göra August helt klar så att han kunde somna i bilen på vägen hem.

Idag är det måndag igen...suck! August har hostat hela natten så jag har varit supertrött idag. Till slut flexade jag hem lite tidigare och gick och lade mig en stund.

Jag simtränade idag och det var en iskall historia. Ventilationen var trasig så det var typ 15 grader i luften, vattnet var 1,5 grad kallare än vanligt och bastum funkade inte. Typiskt!

Vi har i alla fall haft en lugn och mysig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ju smart att inte göra nått. Annars blir det ju en massa projekt när man har barnvakt, iallafall för oss. Vad ska man annars ha barnvakt till?
Hoppas det är varmare nästa gång du ska simma!
Kram