fredag 10 oktober 2008

Fredag på paramedicin

På mitt jobb håller vi alltid en oerhört hög nivå på diskussioner och dylikt...NOT! Vi avhandlar allt som oftast mycket djupa ämnen som till exempel vad som hänger eller inte hänger ut från shortsen hos medlemmarna i Mora Träsk, hur många olika man kan dejta med under en vecka och om namnet Fredrik mest är likt Håkan eller Mikael. Vi undrar också ofta varför ingen på Tv3 kommer på att de skulle kunna göra en såpa om oss, material finns det gott om. Det är roligt, jag trivs.

Idag hade vi pysselverkstad på morgonen. Vår kollega, som hade fredagsfikat idag, gifte sig i Augusti och hade nu beställt en likadan tårta som sin bröllopstårta. Den skulle vi alltså få smaka på. En av mina kollegor kom på att det måste ju firas. Hur då? Jo, alla skulle vara lite utklädda, lämpligast skulle vara om vi var brudar och brudgummar. Den kreativa ådran kröp fram hos oss alla och vi skulle försöka komma på hur man smidigast knåpar ihop en slöja på 10 minuter. Någon meterbred gasväv, som ett av förslagen var, fanns inte. Vi försökte med Torky-papper, men det kändes lite... oäkta. Till slut kom Sylvia på att vi hade en stor rulle fellevererat britspapper, tunt som tyll. Det blev perfekt! Hur skulle det gå att fästa i håret? Med lite gem, Fixomull och påsklämmor löste det sig. De som inte gjorde slöjor fick ha på sig hemgjorda flugor i papper. Snyggt! En av mina kollegor fick hjälp av arbetsterapeuterna på sitt rum och kom inskramlandes med ett gäng tomma läskburkar i snören efter sig. Gissa om Anna (den ganska nyblivna bruden) blev överraskad.

Idag har jag nog varit mer sötsugen än vanligt tror jag. Eller vad sägs om det här:
Jag (till en kollega, på lunchen): Åh vad gott, ska du äta glass och sylt?
Hon (med en lite konstig min): Eh, nej. Det är getost och rödbetor.
Jag fick köpa lite choklad på hemvägen...

Vår dietistkollega som dejtar lite då och då kom med dagens snilleblixt: Kan man ha en hemmapojkvän och en sjukhuspojkvän?

Nog om jobbet, nu är det helg! TGIF!!!!!!!!!

Rickard och jag firar tvåårig förlovningsdag idag. Jag köpte med mig blommor på väg hem från jobbet och jag har fått massor av Trisslotter av Rickard. Vi har haft myskväll alla tre med räkor, ost och bröd. Nu sover August och jag och Rickard ska ha en lugn TV-kväll, det är det som är vardagslyx nu för tiden.

Och förresten, det gick ju såklart jättebra för grabbarna att sova i Lerbo. August hade inte ens haft vett att sakna sin mamma (fast han blev ju ganska glad när vi sågs när jag kom hem från Nyköping igår kväll) utan var helt nöjd med sin farmor.

Jag var en sväng till Nyköping igår efter jobbet och naturligtvis var jag tvungen att smita in på PO.P. Det finns ju så himla mycket fint där, jag skulle kunna köpa hela affären. Det är ju dyrt där, men det är faktiskt himla mycket bättre kvalitet där. Nu när August inte växer ur kläderna lika snabbt så kostar jag på mig lite sådana kläder då och då (eller ganska ofta kanske...). Den här gången blev det en jättesnygg turkos collegetröja och en mysig grön t-shirt med en luftballong på magen.

Nu är det Idolkväll!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag hade velat se er alla brudar å brudgubbar ;)! Burkarna var bäst! :) Trevlig helg! /Charlotte

Anonym sa...

Hoppas ni har det bra! Får höras snart! Kram Hanna J

Anonym sa...

Hej
Tycker det vore en ide att du tog med kameran på jobbet. Hade gärna velat se bilder från ert fredagsfika, skulle ha varit kul....Hälsning Ingalill

Popnea sa...

Grattis pa tvaars dagen! Halsa La Familia, vi ses till jul.