söndag 7 augusti 2011

Katrineholmsveckan

Igår var vi på ett mycket fint, trevligt och väldigt roligt bröllop, bilder kommer senare. Idag har det varit  mycket innefix eftersom regnet öste ner, men vi har haft trevligt fikabesök av vår kompis Jonas med familj. Jag har varit kontaktperson åt Jonas i över 10 år, men när han flyttade till eget boende (och ny kommun) fick han inte beviljat att ha någon kontaktperson längre. Men man kan ju inte överge vänner hur som helst, så vi träffas ändå. Av dem fick jag en 30-årspresent, en superfin ljuslykta.

Nu har årets upplaga av Katrineholmsveckan inletts, här kan ni läsa lite om vad vi hittade på förra året. Jag tycker att det är kul när det ordnas saker och vi ska försöka vara med på en del av det som händer. Rickard börjar jobba imorgon, så aktiviteter på dagtid får barnen och jag hänga på - är det någon som vill umgås med oss så är det bara att hojta till!

Idag var det triathlon och det valde jag bort. Ärligt talat så har jag lite prestationsångest efter förra årets seger och så låg tävlingen mycket otaktiskt till - två dagar före KK-joggen och det är ändå löpningen jag tränar på. Dock önskar jag att jag kunde känna att det kändes ok att titta på saker som jag inte själv deltar i, men det är svårt så jag tog en promenad istället...

Imorgon ska barnen och jag hänga i stadsparken på eftermiddagen, det skulle bli uppträdanden, ansiktsmålning, gratis glass till barnen, juniorgympa och lite annat smått och gott - någon som vill följa med?
På kvällen ska jag nog ner en sväng till tältet och kolla in Team Gabriel, Rickard och jag har bestämt att vi kan åka ner någon kväll var eller så under veckan, vi vill inte ha barnvakt eftersom det har varit mycket ändå ett tag. På tisdag är det kk-joggen, på onsdag kollar vi mc-kortegen (fast de åker förbi nästan hemma hos oss så vi går inte ner på stan), på torsdag ska nog Rickard till tältet och på lördag tar Rickards mamma hand om Irma och så går vi andra på Diggiloo - det gäller att passa på när det finns konserter på cykelavstånd. Jag ser mest fram emot Di Leva.

Irma ska få MPR-vaccin på tisdag förmiddag, så vi har inte planerat in några fler barnaktiviter utan det får bli när vi ser hur hon mår och vad vi känner för. Någon som har några tips på saker man inte får missa dagtid under veckan?

Inga kommentarer: