fredag 20 september 2013

Alternativ träning


Katrineholm
Idag har jag invigningstränat på nya Friskis, jag har ju fått ett kort där så det gäller ju att försöka hinna med att träna där lite också. Det började himla bra med att alla jag träffade när jag kom dit frågade hur det var med mitt ben (det där som blev dränkt i kokhett paraffin när jag var där på VIP-kväll och trampade i en marschall...) - jag som hade hoppats att det var glömt nu.

Jag hade inte bokat något pass, men jag fick en överbliven plats till "buren" och blev lovad att det skulle vara jobbigt. Tänkte att jag skulle gå och kissa innan passet och det gjorde jag. När jag hade gjort det var pappret slut. I alla fall i den ena halvan av toapappershållaren, jag såg ju att det fanns en ny rulle bredvid. Men för mig - som fick en "toalettrullesbytarkurs" i 30-årspresent på jobbet eftersom jag inte var teknisk nog att klara av hållarna vi har där - var det helt omöjligt att lyckas få bort luckan så jag fick sitta där och titta på den nya rullen och inse att jag fick hoppa över det där med papper...Ja ja, i det stora hela gjorde det nog inte så mycket, det sprutade svett om mig på passet och boxhandskarna som alla turades om med luktade sannerligen inte smultron... Men det är på något sätt så himla typiskt mig.

Ikväll har vi pysslat lite extra med lilla Molle, han är faktiskt riktigt gullig och rätt rolig också. Precis lagom mycket att sköta om också. Han är smart också, han har stoppat hela sitt lilla hus fullt med nötter, pellets och frön som han ska spara på - men alla grönsaker, frukt, ost, pasta och kött som han får äter han upp, undrar om han fattar att han inte kan spara det?

Inga kommentarer: