torsdag 23 februari 2012

Snart helg

 
 Nu har jag helt och hållet övertrasserat mitt bildkonto och innan jag åtgärdat det så kan jag bara lägga in bilder som är kopierade.

Nej, jag har inte köpt valla för 1300 kronor! Men Anders har. Och tanken är att mina skidor ska bli vallade med den så, ja, jag är väl lite delaktig i det hela... Men det är en burk fluorpulver som ska räcka till flera vallningar, hoppas jag... Och om man räknar med att den räcker till fyra vallningar så blir det inte så många hundralappar per vallning. All annan valla har vi ju redan och skulle vi istället lämna in skidorna för vallning så skulle det kosta mellan 700 och 1000 kr för en vallning så jag tycker nog inte att det är så farligt. Men mycket pengar blir det... 

Rickard (och för all del mina kollegor också...) har sagt åt mig att sluta titta på väderprognosen och det är väl lika bra kanske. Fast just nu lutar det åt klisterföre och det är väl inte så kul kanske. Men å andra sidan brukar ju jag mest titta på när mina skidor blir vallade så för mig är det kanske inget bekymmer. Det är väl det där att få till både glid och fäste bara.

På jobbet är det väl lite kaos på alla ledder, det råder i det närmaste undantagstillstånd. På en avdelning är 30 vårdpersonal sjuka i influensa och vårdplatser har stängts. Vårdenhetscheferna fick jobba hela helgen och pensionärer och all tillgänglig personal kallas in. På vår avdelning har vi alla möjliga patienter nu, men inte så många tunga patienter så för min del är det hyfsat lugnt även om många av mina kollegor också ligger hemma och är sjuka. De kollegor som inte är sjuka tar det med ro att jag vädrar så fort någon hostar, de är vana vid mina hypokondriska drag.

Idag satte jag mig på en (vadderad) stol i matsalen. Där hade någon suttit innan, tyvärr var det nog en patient som inte var helt kontinent... Tur att vi har personalkläder så man lätt kan byta byxor och tur att jag hade lite extra underkläder i mitt skåp. Sedan fick jag och min kollega skura stolen, vi tog Hibiscrub... För övrigt så borde vi ligga på plus hos avdelningspersonalen nu, så mycket toabesök, klädbyten och annat som vi har fixat de senaste dagarna ;-). Vi har jättebra personal på vår avdelning, både sköterskor och uskor. Det funkar toppenbra att jobba med dem och så har vi rätt så kul också.

Så har det fötts en liten prinsessa idag också, det är alltid roligt när någon får barn och allt går bra. 

Nu dags att rengöra lite skidor!

Inga kommentarer: