fredag 29 april 2011

TGIF!

Eller vad man ska säga. Vet inte om helgerna är så lugna, men nu ska det bli en mysig och rolig helg. På jobbet idag tittade vi på bröllopet på lunchen, men jag tycker nog ändå att små bröllop är finare - det ser alltid så mörkt och stelt ut i stora stadskyrkor. Bröllop kan för övrigt vara en bra motivation, jag har en patient som gångtränat flitigt i flera dagar för att kunna gå ut till tv:n i dagrummet idag (att det finns hyr-tv och rullstolar nämnde jag inte...).

Nu har jag stortstädat hela lägenheten. Mycket välbehövligt, och fint blev det - men jag hade hellre gjort något annat en solig fredagseftermiddag. Men fint väder ska jag väl kunna få lite i helgen i alla fall. Rickard och August har hämtat Irma hos Rickards föräldrar, hon fick vara där på eftermiddagen eftersom August fick för sig att han och Rickard skulle jobba i huset i lugn och ro - vår lilla jobbarkille!

Till kvällen har August önskat "köpt pizza" så den är på väg hem. Jag har alltid lika svårt att välja sort, men idag blir det kebabpizza utan ost, med sallad och god sås. Det är en av mina favoriter, men risken finns att jag blir jättesugen på en ostig pizza med skaldjur på när jag väl ska börja äta...

Hoppas vi hinner och orkar se en bra film ikväll, det skulle vara skönt!

Ha en trevlig helg alla läsare!

Inga kommentarer: