söndag 9 januari 2011

Trött!

Nu har jag haft några dagars tröttkoma igen, det verkar komma med lite ojämna mellanrum då och då. Visserligen har jag fått en del gjort, men så fort jag sätter mig så blir hela jag helt seg, även hjärnan, så jag har inte orkat blogga så mycket. Har inte inspiration till några bra inlägg. Jag misstänker starkt att den här extrema tröttheten beror på att jag knappt har sovit på nätterna den senaste veckan, vad tror ni? Känns himla onödigt att inte kroppen passar på att vila när den kan, istället ligger jag vaken och vrider och vänder på mig, somnar till och sover oroligt, vaknar genomsvettig, kan inte somna om och så vidare. Nu kan jag inte ens skylla på månen så jag vet inte vad det är frågan om. Hoppas det går över.

Rickard tog ledigt i fredags så vi har haft en skön långhelg. Jag har tränat jättemycket, både löpning och skidor - skönt! Men nu har jag åkt på dåliga skidor i dåliga spår och på bra (nya, superjulklapp som äntligen har kommit!) skidor i dåliga spår - när ska jag få åka på bra skidor och i bra spår?

Julen är utstädad och det är skönt. Det är mysigt att plocka fram alla julsaker, men det är skönt när det är undanplockat igen också. Vi plockade lite i torsdags och gjorde helt klart i fredags, så när den "riktiga" helgen började så hade vi renbäddat, nystädat och tomt i tvättkorgen - hur skönt som helst!

Igår hann vi med en lekdejt ute i Björkvik, jag och August. Irma och Rickard fick vara hemma och sova, August och jag ville leka ifred ;-). Vi hade jätteroligt, hoppas vi kan ses snart igen!

Åh vad bra det gick att få med barnen på bild, två spelar pajas och en håller för ansiktet...

Idag har jag varit funktionär på simtävlingar i simhallen, resten av familjen åkte till Vingåker. Irma fick bli avlämnad hos mina föräldrar ett par timmar och så åkte killarna till Båsenberga. Nu har vi varit där tre-fyra gånger den här säsongen och nu börjar det gå rätt bra för August. För mig gick det sämre i simhallen, min trötthet gjorde att jag hade en aning svårt för att hålla koll på starter, vändningar, en backupptid och ett tidtagarur samtidigt - tur att den automatiska tiden funkade mest hela tiden...

På eftermiddagen fick vi hacka is här hemma så att ingen går förbi och halvt slår ihjäl sig här utanför. August tyckte att det var jättekul, jag tyckte att det var sådär. Jag har tränat utan att klaga i snöstorm och kyla, det har gått bra att springa för det har inte varit halt - det har till och med varit ganska roligt med all snölöpning. Men nu tänker jag klaga - vilket skitunderlag! Jag som just skulle börja lägga in lite mer intervaller eftersom maj och Göteborgsvarvet närmar sig med stormsteg. Men nu är det ju bara att glömma, då kommer jag ju att skada mig direkt. Hoppas det blir bättre ute snart!

Nu en kvällsmacka, idag är min mage som ett stort eko - jag är hungrig hela tiden!


1 kommentar:

Sandra sa...

Exakt sådär tar sig Alicia fram också! Det ser för himla roligt ut, även om det borde vara rätt jobbigt!