fredag 12 november 2010

Fredag

Innan någon hinner ta illa upp så vill jag poängtera att jag inte syftar på någon särskild i det tidigare inlägget som bland annat handlade om fest. Dessutom var det lilla som handlade om fulla människor bara en liten parentes, det handlade ju egentligen om att jag var lite festsugen. Jag ville nog bara poängtera att jag kanske inte var ute efter att supa mig dyngrak utan mer det sociala, men jag är inte heller helnykterist (även om jag dricker och "festar" väldigt måttligt och sällan). Det är klart att de flesta kan råka ta en drink eller två för mycket någon gång, men när folk vecka ut och vecka in på Facebook detaljerat redogör för vad de handlat på Systemet, hur fulla de ska bli på lördagen och hur dåliga de ska vara dagen därpå så undrar  i alla fall jag lite vad som är det roliga.

Och från det ena till det andra (eller så är det kanske samma ämne) så¨undrar jag om man kan lära sig att dricka vin? Alltså inte att svälja det, det skulle jag nog klara, utan att tycka om det? Man måste ju verkligen inte dricka, men det ser väldigt trevligt ut (och mer sofistikerat än att dricka läsk) när folk tar ett glas vin tillsammans. Jag tycker inte om vin och inte öl och i ärlighetens namn så är jag väl inte superförtjust i cider heller. Men det kan ju hänga ihop med att jag är mer för att äta än att dricka, jag är ganska ointresserad av drycker i största allmänhet - oavsett alkoholhalt. Blir jag till exempel sugen på något sött så väljer jag mycket hellre godis än en läsk. Mjölk och vatten klarar man sig långt på...

Irma har mått ganska bra, trots sin ögoninflammation och har fått hänga med på aktiviteter som vanligt. Hon har dock inte fått hälsa på andra bebisar såklart och så har hon haft egna leksaker med sig. Nu har det dock blivit ännu värre, hon är röd, svullen och jättegeggig i ögonen så nu gick äntligen bvc med på att skriva ut ögondroppar. Jag vet ju att man ska vara restriktiv med medicin, men nu mår hon faktiskt ganska dåligt - är hängig också. Hoppas det hjälper och hoppas att August slipper bli smittad, vi tvättar händer, handdukar, örngott och leksaker som galningar här hemma.

När Rickard kommer hem från jobbet får han och lilla sjuklingen stanna hemma och så åker jag och August till badhuset och myser på eftermiddagen. Sedan blir det riktigt Svensson-fredagsmys med tacos och tv - skönt!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jag hoppas hon blir bättre snart. Maja hade det för ca 2 veckor sedan och såg likadan ut som Irma gör, men det gick över. Dock efter 5 jobbiga dagar, men Hilma klarade sig, tack och lov!

Titti sa...

Jag fattar inte heller detta drickande hela tiden. Ser på facebook att folk dricker vin en tisdagskväll till strykningen? (måste sluta hänga på facebook) Och det festas mycket varje helg. Gud så torr jag känner mig. Jag gillar vin. Ett par glas, vill inte bli yr eller tappa kontrollen. Sen kan jag och D inte dela en flaska vin, för jag vill inte att båda ska vara påverkade om det händer barnen nått och vi inte skulle kunna köra bil tex. Och eftersom vi sällan har barnvakt så blir det inget. Usch, vi måste vara väldigt tråkiga i andras ögon! Trevlig helg!