måndag 18 oktober 2010

Älsklingsfärgen

Augustt älskar rött, han skulle enbart ha röda kläder om han själv fick välja. Det får han inte, jag tycker att det är lite tråkigt med samma färg på alla kläder. Det får bli lite kompromisser och så turas vi om lite. Just nu har han visserligen en rödrutig skaljacka (men den är från förra året och börjar bli lite liten), men annars är de flesta ytterkläderna i andra färger så när han önskade sig en röd overall så bestämde vi oss för att han skulle få det. Han hade en jättefin röd overall förra året också, men den är för liten. Jag hade sett en fin röd PO.P-overall på Factory Outlet, men den hade svarta detaljer och det var fel - den skulle vara "bara röd". Till slut hittade jag en röd Fix-overall på Lindex och min senaste rabattkupong kom jag undan med 500 kr, lagom pris! Jag vet inte vad den fått för resultat i tester och så, men för mig är det inte jätteviktigt att den är väldigt vattentålig. Han har overall när det är riktigt kallt, är det slaskigt har han skalkläder eller sitt fleecefodrade regnställ.

Den här overallen blev det och vi har en väldigt lycklig kille här hemma!

Inga kommentarer: