fredag 24 september 2010

Fredag!

Jätteskönt med helg! Fast jag sitter här och har lite ont i halsen och så svider det lite i näsan. Typiskt, jag som är laddad för Lidingöloppet på söndag! Eller ja, det är inte det "stora" loppet på 30 km jag ska springa, det får bli nästa år, jag springer damklassen på 10 km. Jag som hade satsat på topp 30 i år, det går nog inte för jag har känt mig rätt sliten och blir jag nu förkyld kanske jag inte kan springa alls. Ska ladda med lite fredagsmys i kväll och ta det lugnt, vi ska snart mumsa i oss bröd från Näsets bageri, ost och rökt lax. August har valt ut en makrill av fiskbilen så hans fisk håller på att tillagas i ugnen just nu, han älskar att få välja färsk fisk!


Irmas allra värsta just nu är att tvätta sig, hon blir alldeles förtvivlad när man går in till handfatet med henne. Men har man ett bordsskick så man ser ut så här efter maten så måste man...

Här har vi däremot en som gillar att tvätta sig. Eller nåja, tvätta händer och mun efter maten står väl inte på hans topplista heller, men bada gillar han. 

På väg ut på fredagspromenad

Pyjamasungarna! Och nej, August har inte slutat med napp och ska inte göra det på ett litet tag heller. Han behöver den fortfarande och har haft tillräckligt ändå det senaste halvåret: lillasyster, ny förskola, slutat med blöja och med att sova middag. Får se om han kan sluta innan jul kanske.

August är i alla fall väldigt nöjd med besöket de fick på förskolan idag, Pippi Långstrump, Lotta på Bråkmakaregatan och Karlsson på taket (gymasieelever som hade projektarbete) kom och hälsade på och lekte med barnen - det var uppskattat!

3 kommentarer:

mamma sa...

jag blir varm i hjärtat när jag ser mina gulliga barnbarn. kram

mamma sa...

hoppas du piggar på dig till söndag! Kram

Titti sa...

Vilka söta skruttar du har! Dom ser verkligen ut att tycka om varandra! :) Krya på dig nu!
Arvid gillar också pengar, men är lika nöjd om vi häller ur dom han har i spargrisen och får stopp i dom själv igen. Får se hur länge det räcker...