lördag 7 augusti 2010

Tjejdag imorgon

Imorgon ska jag och Irma åka och hälsa på Ellen i Enköping. Ellen ringde förut och lämnade en vägbeskrivning, det var tur eftersom jag nog åkt ut på fel riksväg redan på väg ut ur stan här hemma annars...

Förut var jag nere på stan en snabbsväng för att köpa något fint till Ellen som alldeles nyss flyttat till nytt hus med sin Oskar. Affären jag hade tänkt att handla i hade av okänd anledning stängt och helt plötsligt upptäckte jag att jag istället befann mig i barnaffären Mokkasin, inhandlandes Miniaturekläder på rea samt en bok om rymden till August, så det kan bli... Fick i alla fall inhandlat det jag skulle också, dock inte på Mokkasin. Men jag har spanat in ett fint bäddset till Irmas spjälsäng också som nog ska få komma hem hit i veckan.

Förresten så har jag nästan lovat Rickard att ställa upp i en triathlontävling i nästa vecka (beroende på hur benen känns efter KK-joggen på tisdag). Rickard läste i tidningen att cyklingen var en varvbana och han blev så entusiastisk vid tanken på att få se mig cykla uppför Gatstubergsbacken fyra gånger att han nästan tänkte köpa mig en sprillans ny cykel eftersom jag sa att jag inte tänkte ställa upp med min gamla tjejcykel från -93. Nu har han fixat det så himla fiffigt att jag har fått låna hans systers mountainbike istället, men jag har inte provat den än. Får väl se hur det blir. Jag simtränar ju visserligen, men inte på öppet vatten, och de senaste åren har jag inte cyklat längre än till Ica för att handla godis, så jag känner mig väl inte superladdad för triathlon. Springa kan jag ju, men jag brukar inte simma och cykla mitt fortaste innan ett lopp. Nu är ju det här en motionstävling med de ganska beskedliga distanserna 400 meter simning, 20 km cykel och 5 km löpning, men jag vill ju ändå att det ska gå bra. Och så har jag allt möjligt att skylla på och fundera över, tex om jag ska ha linser eller glasögon. Tränar och tävlar alltid i linser annars, men har aldrig det när jag simmar eftersom jag alltid brukar få in vatten innanför fast jag har simglasögon. Ja, ja, känns mest som bortförklaringar...

2 kommentarer:

Catarina sa...

Ååå vad kul jag är också sugen men det är ju det där problemet med en skaplig cykel men men jag får se om jag får tag på någon! Haha det är en riktigt kul grej tycker jag ;)

Nissetroll sa...

Men har inte du en rätt OK cykel? Jag har ju bara en 7-växlad där inte alla växlar funkar... Men jag vet att de vill ha med alla sorters tävlande med alla sorters utrustning, så det är nog egentligen inte så noga. Skulle vara jättekul om du också var med!