tisdag 16 september 2008

Lite sjuka

är vi i familjen. Rickard är förstås frisk, det är inte så mycket virus och bakterier som biter på honom, men vi andra två är lite småkrassliga. August är snuvig, men har ingen feber och han är pigg och busig. Jag har jätteont i halsen, det hade jag igår också. Känns nästan som halsflussont, men jag har ingen feber så det är det inte. Halsont betyder dock ingen träning. Min policy är att feber och/eller halsont = ingen träning, är jag bara lite småsnuvig så kan jag känna mig för.

Igår eftermiddag gick jag och August en promenad och så gick vi ner på stan för att fixa lite presenter till Rickard som fyller år i morgon. Idag på eftermiddagen gick vi ut hela familjen. Vi gick upp till Jysk för att se om de hade några fina korgar att ha på hatthyllan i hallen, men det hade de inte så vi köpte de som jag tittat ut på Åhléns istället. När vi ändå var ute och gick passade vi på att kika lite på tapeter till Augusts rum också. Vi hade bestämt oss för en jättefin röd tapet som han skulle ha på nederdelen av väggarna, sedan skulle han ha vitt upptill och en jättefin bård däremellan. Det visade sig dock att bården hade utgått ur sortimentet när det var dags att beställa. Vad sur jag blir, varför plockar de inte bort det ur katalogen i så fall? Nu måste vi tänka om eftersom vi inte hittar någon annan bård som passar till det röda.

På hemvägen gick vi in på en skoaffär och tittade efter gummistövlar till August. Jag upptäckte nämligen häromdagen att de han har var precis lika stora som foten = för små alltså. Nu var vi ute efter ett par som skulle vara lite vidare i skaften än de han har haft eftersom vi inte har kunnat stoppa ner byxorna i dem. Vi hittade ett par som var jättefina, men tassavtryck på. De kommer han att få plats med en lagom tjock ullfrottésocka i nu när det börjar vara lite kyligt.

Hallbilder är på g...

Inga kommentarer: